8 februari 2011

Hej Linnéläsare vi ursäktar att det varit så dött här på bloggen under tiden vi befunnit oss i Venezuela. Anledningen är just den att vi har haft hektiska dagar fullproppad med aktiviteter vilket gjort att tiden varit svår att få och speciellt svår att matcha in med internetanslutning. Därför ska vi nu ge er lite dagboksanteckningar och bilder från resan.

Dag 1

Klockan 20.20 satt vi, alltså jag Ida, Elin, Elin och Frida oss på tåget ner mot Arlanda. I Gävle skulle vi göra ett tågbyte, det var svinkallt ute så vi stod ett tag i vänthallen tills vi insåg att vårat tåg stått inne på stationen ganska länge. Behöver inte säga mer än att vi fick springa för att hinna med det. Fyra små tjejer med fyra jätteväskor plus handbagage, tur att ingen vi kände såg oss springa. Vi kom iallafall fram till Arlanda vid 00.30. Mötte upp kära Solveig och väntade in tiden sovandes på bänkar. Klockan 04.00 kom Ebba och väckte oss, trötta men förväntansfulla checkade vi in, åt god frukostmacka och sprang en snabbis genom Taxfree. 06.00 lämnade vi Sverige bakom oss för 10 dagar i Sydamerika i Venezuela. Innan vi kom fram till Caracas vilket är huvudstaden i Venezuela, mellanlandade vi i Frankfurt. Hann checka in Taxfreen mycket fort innan planet som skulle ta oss mot Caracas lyfte. Alla flygningar gick otroligt smidigt och smärtfritt och personalen var grymt trevliga och bjöd på dricka, choklad, kuddar, filtar och allt man ville ha. En guldstjärna tilldelad Lufthansa. Redan när vi landat och skulle ta oss ut ur flygplatsen fick vi en chock, ett 50-tal ungdomar stod och skrek och jublade, snacka om att man kände sig som en stel Svensk. Vi tog iallafall en taxi till hotell Jofer i Macuto där vi skulle sova för natten. Kvällen i övrigt gick bra, Frida och Elin och Ebba lyckades blanda ihop och tappa en hotellnyckel vilket vi andra tyckte va lite skoj, som tur va hittade dom rätt på den. Annars gick vi ner på stranden för att äta, inser såhär i efterhand att det var lite dumdristigt kanske, det var väldigt konstigt folk på stranden men allt gick bra och vi kom överlevande utan skador därifrån. Mitt sista minne för kvällen är en tröttsöt Elin insnurrad i ett myggnät bredvid mig, inte dåligt inte. Morgondagen kommer starta tidigt så vi följde Elins exempel och somnade.